Mijn learning jouney naar Kameroen, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marielle Klyberg - WaarBenJij.nu Mijn learning jouney naar Kameroen, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marielle Klyberg - WaarBenJij.nu

Mijn learning jouney naar Kameroen, dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Marielle

10 Januari 2016 | Kameroen, Yaoundé

Ik had me voorgenomen om vanavond te starten met mijn blog. Maar zoals altijd moest ik nog wat dingen op het laatste moment doen, waaronder het aanmaken van mijn reisblog.. "Op het laatste moment iets moeten doen" is wel typisch Afrikaans, dus wat dat betreft begin ik goed :-)

Het aanmaken van de blog duurde iets langer dan verwacht, dus komt er nu weinig meer van schrijven. Ik typ blind, maar ondanks dit weten de muggen mij ook in Yaounde te vinden.

Mijn reis naar Kameroen begon met wat perikelen rondom het verkrijgen van een visum en het terugontvangen van mijn paspoort. Het een en ander duurde allemaal wat langer dan gepland, maar uiteindelijk kon ik op Schiphol zelf mijn paspoort ophalen. Gelukkig ben ik van te voren wel geinfomeerd over de afgifte van het visum.

Na een lange reis van ongeveer 13 uur (overstap in Parijs en tussenstop in Banjui, dus geen Banjul) ben ik uiteindelijk goed aangekomen en met een meer dan warm welkom ontvangen door Yab Boum en Oliva, beiden oprichters van de stichting KMERpad.

Ik verblijf bij hen in eigen appartement op basis van all inclusive, want zo noem ik het maar, aangezien zelfs mijn uitje aan de kapper vandaag voor mij geregeld was!

Ik heb morgen mijn "eerste werkdag" en ondanks mijn visum moet ik me morgen als eerste werk melden bij de ambassade. Zelf had ik dit niet meer bedacht om te doen. In ieder geval ga ik zo lekker mijn bed in en beloof morgen meer te schrijven.

Groetjes uit een warm Kameroen!

  • 10 Januari 2016 - 20:53

    Sandra Rens:

    Hi Marielle,

    HIJ DOET HET!!! Helemaal leuk, benieuwd naar je verhalen en die "new hairstyle"foto wil iedereen natuurlijk wel zien!

    Dikke zoen slaap lekker voor zo en succes morgen

  • 10 Januari 2016 - 21:18

    Martine:

    Nichtjuhhhh.....
    Helemaal leuk je Kameroen-Experience op deze blog te kunnen volgen. En idd ook heel benieuwd naar je hairstyling ;)
    Vanuit het koude Nederlands dikke kus

  • 10 Januari 2016 - 21:35

    Cyril:

    Veel plezier!! Kijk je uit en ik zal je volgen groetjes Xx cyril

  • 10 Januari 2016 - 21:55

    Meloen:

    Lelijkerd! Ik dacht even dat je bij Yum Yum sliep

  • 10 Januari 2016 - 21:55

    Meloen:

    * Yab Yum

  • 10 Januari 2016 - 22:03

    Dreeske Van Esch:

    Hallo Mariele,

    Ik heb dag 1 en 2 gelezen wat spannend allemaal,ik ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken?
    Groetjes van Ad en Dreeske

  • 10 Januari 2016 - 22:38

    Marjella Bosch:

    Hey Mariëlle,

    Veel plezier daar!


  • 10 Januari 2016 - 23:18

    Val:

    Super leuk dushi!!
    Njoy ... Xx

  • 11 Januari 2016 - 07:31

    Anouk:

    Heeeej collegeee,

    Zo te lezen weer een nieuw adres gevonden voor je extensions. Het is ff een reis, maar dan heb je ook wat ;-)
    Geniet van dit avontuur en ik volg je!

  • 11 Januari 2016 - 15:32

    Natascha De Wilde:

    Hoi Marielle,

    Heel veel succes in het warme Kameroen!
    Geniet ervan.

    Tot snel.
    Groeten, Natascha

  • 11 Januari 2016 - 17:38

    Marjan Kwint:

    Succes met de muggen!!!

  • 12 Januari 2016 - 09:30

    Caroline:

    Ha Marielle, kan ook alleen jou overkomen

  • 15 Januari 2016 - 20:16

    Patrick :

    Hallo Marielle,

    Ik print alle delen uit voor je moeder.
    Zij maakt er een soort boekje van, niet teveel schrijven anders raakt mijn papier op, ha ha.

    Nog een leerzame en fijne tijd daar.

    Groetjes uit het koude Holland, van het buur(t) team,
    Patrick je moeder en Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 5236

Voorgaande reizen:

08 Januari 2016 - 27 Januari 2016

Kameroen

Landen bezocht: